Dijck & de Ridder helpt u verder

Financiële administratie

Wellicht stel u zich deze vragen:

Hoe richt ik mijn financiële administratie goed in, welke software gebruik ik en welke informatie is voor mij relevant?

Vragen waarover wij graag met u meedenken tijdens een persoonlijk gesprek en op basis waarvan wij de vervolgstappen afspreken.

Het uitbesteden van uw administratie heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Het is 100% compliant, u voldoet aan alle wet- en regelgeving;
  • Het is zorgeloos, u houdt zich echt bezig met uw corebusiness;
  • De continuïteit is gewaarborgd, er is immers een heel team verantwoordelijk voor uw financiële administratie;
  • U maakt doordachte keuzes, wij adviseren u namelijk proactief over zaken die u, bijvoorbeeld belastingtechnisch, slimmer aan kunt pakken.

De administratieve inrichting is natuurlijk afhankelijk van uw bedrijfsstrategie, de complexiteit van uw onderneming en uw wensen. Ons team aan specialisten beschikt over voldoende kennis en ervaring om u goed en breed te adviseren. U besluit uiteindelijk natuurlijk zelf of u taken aan ons uitbesteedt en welke dit zullen zijn.

Financiële administratie uitbesteden of zelf doen?

Hiervoor benoemden wij al enkele belangrijke voordelen van het uitbesteden van uw financiële administratie. Als u ervoor kiest om dit uit te besteden, wil dat natuurlijk niet zeggen dat u zelf geen grip meer heeft op uw financiële situatie. Uitgebreide (management)rapportages en online inzicht in uw administratie zorgt ervoor dat u altijd op de hoogte bent van de stand van zaken. Bovendien maakt u gebruik van de kennis van onze adviseurs, die u graag bijstaan.

Welke werkzaamheden voeren wij voor u uit?

De dienstverlening van Dijck & de Ridder is vooral maatwerk. Zaken die u met een gerust hart aan ons kunt overlaten zijn:

  • Het opzetten en inrichten van uw financiële administratie;
  • Het verwerken van in – en verkopen en klaarzetten van betalingen;
  • Overzicht verzorgen van de openstaande debiteuren – en crediteuren;
  • Het inlezen en verwerken van bankmutaties;
  • Andere voorkomende werkzaamheden op het gebied van financiële administraties.

Wilt u zoveel mogelijk zelf de regie houden en heeft u vooral een goed boekhoudpakket nodig? Ook dan helpen wij u graag verder.

Boekhoudpakketten

Wij hebben kennis van verschillende soorten softwarepakketten op het gebied van boekhouden, maar werken zelf met Exact Online en Afas-profit. Dit zijn de pakketten die wij onze cliënten faciliteren.

Exact online:

  • De nieuwe manier van digitaal samenwerken via Mijn Dijck & de Ridder, een app met direct inzicht in uw bedrijfsresultaten;
  • Uw bonnetjes direct middels een foto uploaden in de app;
  • Inlezen van uw bankafschriften direct in het pakket;
  • Budgetoverzichten die een snel inzicht geven in de winst en kosten;
  • Kostenplaatsen, die gekoppeld worden aan de kosten en omzet per project. Deze zijn snel en makkelijk in overzichten te downloaden of te exporteren naar Excel;
  • Facturatie zowel online als via de app, behoort eveneens tot de mogelijkheden.

Afas:

  • Betrouwbaar en solide voor administraties waarin geen direct inzicht is vereist
  • Ook bij dit pakket is het insturen en uploaden van facturen, bonnetjes mogelijk via Dizzy Data
  • Inlezen van bankafschriften.

Dijck & de Ridder helpt u graag met het inrichten van het bij u passende programma en u maakt gebruik van onze doorlopende ondersteuning.

Financiële rapportages

Als u het werk aan ons overlaat, heeft u evengoed op elk moment online inzicht in uw administratie (bij gebruik van Exact). Ook ontvangt u van ons regelmatig de nodige rapportages, met eventueel een daarbij behorend advies van onze specialisten. Over de inhoud van de rapportages, de adviezen en de frequentie waarop u deze ontvangt maken wij vooraf heldere afspraken met u.

 

Neem contact op

 

Het team dat het voor u waarmaakt

José Appel

José Appel

Samenstel - en Financiële Afdeling

Lees meer

Ik heb een vraag